Wie is er ook al langere tijd bezig om zwanger te worden? - Zwanger worden forum

lisaaaa&milan - schreef op 16-05 om 12:14
@ jopie

ja ik hoop het ook na mij ongestelheid dat hij hoog blijft!! 
dit is me eerste x tempen dus ik ben wel benieuwd hoe het gaat uitpakken!
3430 antwoorden en 48130408x bekeken
Shana - schreef op 16-05 om 16:38
@Jopie: Zijn nog lange cyclussen toch? ... Bij mij zit er ook helemaal geen constante in =) Ik heb cyclussen van 68 dagen, dan weer 28 dagen en dan een keertje 15 dagen ... Ik houd ze wel bij momenteel (aangezien mijn gyné dat vraagt), maar er echt op "rekenen" doe ik al lang niet meer =) Hah, mijn verhaal is ongeveer het omgekeerde van het jouwe =) Ikzelf eet namelijk als ik onder stress zit enz. dus heeft niet bepaald een goede invloed op mijn gewicht. Vrees dan ook dat het overgewicht veel te maken heeft met de huidige 'vruchtbaarheidsproblemen'. De Clomid is me zeer goed bevallen eigenlijk ... ik nam die pilletjes wel, maar had er helemaal geen last van. Nu hoop ik natuurlijk wel dat ze helpen, want ik weet eigenlijk niet wat er daarna dan zal gebeuren (moest blijken dat Clomid bij mij niet werkt).
- schreef op 16-05 om 16:44
Hallo meiden,

Jopie, ik hoop dat je weer beter voelt en vanavond weer aan de klus kunt! Fijn die cyclus begeleiding. Dat is handig als betere inzicht in je cyclus krijgt. Ik ben blij voor je dat je lichaam vanzelf weer alles oppakt. 

Lisa, de bedoeling is dat je temp tijdens je ongi weer zakt. Het is altijd zo dat in de eerste helft van je cyclus temp lager is, dan in de tweede deel. Je kunt hier op Brabbels meer info over tempen vinden en je temp bijhouden (tempkaart invullen).

Elke, welkom. Hou ons op de hoogte van je cyclus opvolging. Ik ben benieuwd naar je ervaring. Hoop dat je binnen drie maanden zwanger bent! Dat hoop ik voor ons allemaal natuurlijk! 

Ster Nynke, ik heb het op een andere forum gelezen dat je je niet goed voelt en in het ziekenhuis ligt. Sterkte meid! Wanneer mag je naar huis?


En hier nog even over de onderwerpen, die eerder besproken waren...
Ik weet niet zeker of de overgewicht een rol bij de kinderwens speelt. Ik heb normale bmi, maar na 13 rondes steeds niet zwanger. Ik wil wel een paar kilo voor de zomer kwijtraken. Volgens mij ligt ideale gewicht van de vrouw altijd lager, dan die wat ze heeft . Ik denk ook niet dat vruchtbaarheid erfelijk is. Mijn moeder en zus waren heel vlug zwanger. Mijn zus zelfs op haar 38ste gelijk zwanger geworden...

Shana, bedankt voor je tip over cb tests bij de bol.com. Ik heb ze vandaag besteld. Mijn ongi is bijna klaar. Eind volgende week begint mijn vruchtbare periode. Ik hoop dat deze cyclus kort wordt, dan hoef ik niet lang te wachten.
Ik moet voor een week naar het buitenland van mijn werk. Ik heb die reis met opzet twee weken later verschoven om mijn eisprong niet te missen.  
Ik ben vandaag een ipl behandeling gehad (permanent ontharen). Voorbereiding voor de zomer.  Wat afleiding gehad.

Het komt vakantieperiode aan. Ik hoop dat we allemaal goed kunnen ontspannen en dat er deze zomer veel zwangere op deze forum bij zullen komen!

Prettige avond nog, meiden.

Liefs,
Sophia
Elke (Gast) - schreef op 17-05 om 07:54
@ Sophia & Angel

op diezelfde website stond een vraag over BMI/overgewicht en kinderwens/vruchtbaarheid
Ik citeer:
"
Kan ik te dik of te mager zijn om zwanger te geraken?
Ja, dat kan. Bij een bmi (body mass index) groter dan 30 of lager dan 18,5 kan je menstruatiecyclus ontregeld geraken en je vruchtbaarheid aangetast worden.
Ben je te dik, dan heb je niet alleen minder kans om zwanger te worden, maar heb je tijdens de zwangerschap ook meer kans op complicaties en een miskraam.
Ben je te dun, dan kan het zijn dat je lichaam zich in ‘reservemodus’ zet, bij gebrek aan voldoende energie. Je lichaam zal dan wachten met zwanger worden tot je wat meer weegt.
De ideale bmi om zwanger te worden ligt tussen 22-25.  !!! Dit wil niet zeggen dat je niet zwanger kan raken als je een lagere of hogere bmi hebt, maar je hebt minder kans en het is minder gezond. !!!
Tegenwoordig wordt ook meer en meer gekeken naar je buikomtrek. Deze is voor vrouwen ideaal tussen 60 en 80 cm en problematisch boven de 88 cm. ... "
Ster - schreef op 17-05 om 16:10
nee hoor je heb dan nog steeds kans om zwanger te worden ik ben ook bij mijn eerste pas na twee jaar zwanger geraakt. het is heel frustrerend als het maar niet wil lukken ik weet hoe je je voelt maar 10% is altijd nog kans.  ik heb ergens gelezen dat je elke maand 20% kans hebt dat het raak is. dus jij ook ik weet niet meer op wel forum ik het gelezen heb maar er is een vrouw na 8 jaar toch in eens natuurlijk zwanger geraakt van haar tweede kindje de wonderen zijn de wereld nog niet uit. blijf hopen en vertrouwen hebben ook al is dat super moeilijk. en heb ik makkelijk praat met mijn derde wondertje op komst. 

die me wel nu super misselijk maakt waardoor ik haar broers heel erg moet missen maar ja dat overleef ik ook wel weer. 

succes meiden ik blijf voor jullie hopen en duimen dat het dit jaar raak is en jullie volgend jaar prachtige kindjes op de wereld mogen zetten. ik gun het jullie heel erg
- schreef op 17-05 om 18:40
Shana, dat klinkt inderdaad als aankomende eisprong. Het schijnt dat je eerst een paar dagen een soort m-tie krampen hebt en dan drukkende pijn, die maar een kwartiertje aanhoudt. Zo voelt de eisprong, heb ik gelezen. Maar ik voel hem zelf niet. Ik heb wel maandelijks aantal dagen ervoor een paar druppels oud bloed, dan weet ik dat mijn eisprong aankomt. Handig, he.
lisaaaa&milan - schreef op 17-05 om 18:43
hallo meiden

@ sophia

ik heb de test ook even gedaan en bij mij geeft die 42% aan.
me temp was vandaag 37 ben benieuwd wat me temp morgen weer is!
ik ga ook binnekort de ovu CB aanschaffen, ik ben ook heel erg benieuwd hoe dat zal uitpakken.
ook ben ik erg benieuwd wanneer mij ongestelheid nu weer zal komen, omdat die nog al onregelmatig is. afgelopen 2 maanden telkens 3 dagen eerder gekomen, dus ik ben erg benieuwd voor deze maand.
26e is me officeele nod dag!
Shana - schreef op 17-05 om 19:58
Hoi Iedereen,

@Sophia: Oké, dan ga ik het is in't oog houden met de menstruatie dan =) Ben is benieuwd, zou natuurlijk erg leuk zijn, want dan heb ik hem tenminste nog eens! Wilde die test van jou ook doen, maar geldt niet voor uitblijvende eisprong. Niet voor mij dus =).

Het bijhouden van het nod-lijstje vind ik een super idee =) ... Tot nu toe heb ik dan:

Lisa: 26 NOD
Shana: 31 NOD

Nu nog aanvullen dan zeker? =) Of hoe pakken we dat het beste aan?
lisaaaa&milan - schreef op 17-05 om 20:22
we zitten dicht bij elkaar shana
- schreef op 17-05 om 20:54
Aan de hand van de gemiddelde lengte van mijn cyclus, is mijn nod op 12 juni. Er komt misschien een correctie als ik mijn eisprong gehad heb. Dan weet ik beter wanneer mijn nod is. Ik zag bij het andere forum dat ze nog leeftijd en rondenummer bijhouden, maar dat vind ik overbodig. Aan de andere kant, dan weten we meer van elkaar en hoeven het niet elke keer weer vragen hoelang je al bezig bent en zo. Wat denken jullie?

Mei

26. Lisa NOD
31. Shana NOD

Juni

12. Sophia NOD

Meiden, schrijf je in!
lisaaaa&milan - schreef op 17-05 om 21:00
jaa daar ben ik het wel mee eens!
Ik zelf ben 23 en mij vriend is 26
Wij zijn al een lange tijd bezig, nu sinds 2 maanden begonnen met ovulatietesten,
sinds aantal dagen begonnen met tempen.
hebben ook onderzoekken in het ziekenhuis totaal 3 onderzoeken gehad.
we willen heel graag op de natuurlijker manier zwanger worden, als we overings in januari nog niet zwanger zulle zijn, mogen we weer terug komen naar het ziekenhuis, en dan willen ze ons een behandeling voor stellen, ik denk dat ze ons dan willen aangeven voor iui of ivf, als ik daar al aan denk dan wordt ik behoorlijk zenuwachtig van, ik hoop echt dat het op deze manier lukt.
angel - schreef op 18-05 om 10:00
@ Sophia, Ja dat klopt 35 % kans voor mij dus we blijven gewoon door gaan
@ de andere dames dat artikeltje op pag 8 ja daar ga ik me maar niet druk om maken. Ik ben gezond dat weet ik en ik ben te dik dat weet ik ook. Ik loop bij de obesitas poli en daar heeft mijn dokter gezegd dat in principe mij niks in de weg hoeft te staan om zwnager te worden. Alle bloed/urine testen waren goed geen bijzonderheden, hartfilmpje goed, cholesterol goed. Natuurlijk is het beter dat ik afval want dan heb je altijd meer kans, maar ik heb ook gezette vriendinnen waarvan 1 ook rookte en die hebben ook 2 kinderen nu dus ja wat is waar en wat is geluk!! Ik blijf gewoon oefenen en wel op me eten letten, maar niet meer heel streng lijnen. ook is bij de vertiliteits arts geconstateerd dat alles goed is dus ik wacht af. Heb alleen geen samenlevingstest gehad misschien kan ik daar nog om vragen.
Ben in 2 jaar tijd 20 kilo afgevallen dus ik ben al enorm trots op mezelf. Het zou voor mij alleen al een beloning zijn om een kleintje te mogen krijgen. Nu sta ik al maanden op een bepaald gewicht waar ik al jaren niet op heb gestaan namelijk 106 kilo en daar voel ik me op dit moment goed bij. Ik hardloop 2 keer in de week en ik sport met mijn personaltrainer 1 a 2 keer in de week. Zo dat wilde ik allemaal nog even kwijt.
fijn lang weekend
liefs Angel
lisaaaa&milan - schreef op 18-05 om 10:06
hallo angel,

Ooit gaat het ons ook lukken! ik weet het zeker! altijd moet je positief blijven.
Rook jij zelf ook of jou partner?
angel - schreef op 18-05 om 10:20
@ Lisaaa Nee mijn vriend en ik roken allebei niet. Ik drink weinig tot geen alcohol, mijn vriend drinkt wel meer alcohol, maar niet alle dagen.
lisaaaa&milan - schreef op 18-05 om 10:21
Okeej!   ik zelf drink ook nauwlijks alcohol. 
kan voor komen dat als ik een feestje heb dat ik miss wijntje drink, maar daar houd het ook meeop.
mijn partner drinkt afentoe een biertje, als hij er zin in heeft BVB in het weekend. maar daar houd het ook bij op.
lisaaaa&milan - schreef op 18-05 om 10:22
En de rest van de meiden?
Ster - schreef op 18-05 om 10:35
woh angel wat een door zetter ben jij zeg ik vind het super knap dat je al zo veel bent afgevallen. das mij nog nooit gelukt als ik ging lijnen kwam ik juist aan dus ik doe het echt helemaal verkeerd  wou je gewoon even zeggen dat je terecht trots op je zelf mag zijn 
Mommy - schreef op 18-05 om 10:37
Hoi Meiden,

Ter aanvulling van het lijstje;
Ik verwacht morgen ovulatie, dus dan zou me nod ongeveer 02-06 zijn.
Maar dat is natuurlijk nog te bezien.

Verder ben ik 25 en mijn vriend 28 jaar, we zijn nu 15 maanden bezig maar heb 9 maanden geen menstruatie gehad na pilstop. Dus zeg nu 6 maanden echt bezig

Ik drink matig, af en toe rood wijntje, meestal in het weekend. Manlief drinkt bijna dagelijks een biertje bij het eten. Hij is 8 maanden gestopt met roken en ik zelf rook niet.
Heb zelf geen overgewicht, ben ook niet de dunste, vrouwelijke rondingen zeg maar
BMI van 23.9 

En nog even ter zijde; Een kennis van mij is veel te zwaar, rookt behoorlijk en is nu zwanger van de tweede. Tja, het kan allemaal hoor! Niet tweifelen aan jullie zelf hoor!

x Joy
lisaaaa&milan - schreef op 18-05 om 10:41
ik zelf ben inmiddels 2 jaar al van de prikpil af, ik denk zelfs dat het aankomende sep al weer 3jaar is. en nog steeds een onregelmatige cyclus weten jullie miss wat dat zou kunnen zijn?Hopelijk zijn we indd allem,aal binnekort zwanger!! 
we houde de moet erin!
melsed - schreef op 18-05 om 14:03
Hallo allemaal,

vandaag ongesteld geworden ..... (((((((

Mel
angel - schreef op 18-05 om 14:12
@ Melsed, jammer weet hoe je je voelt
lisaaaa&milan - schreef op 18-05 om 14:36
@ melsed

Wat jammer! ook ik weet hoe jij je voelt, maar hou je moet in de schoenen, je moet zo maar denken misschien lukt het de volgende x wel

Liefs
lisaaaa&milan - schreef op 18-05 om 16:33
Wij zijn al een langere tijd bezig, ben sinds 2 jaar van de prikpil af , aankomende sep zelfs al 3jaar als ik het goed heb,, ik moet zegge dat ik de rondes niet echt geteld heb maar het zijn al best veel rondes voor ons!
hebben jullie dat ook,, als jullie klusweek er op zit,, en dat je partner dan zegt drink nu maar liever geen wijn,, en denk aan wat je eet,, want ik hou onwijs veel van File amercian,, en hij zegt en raad me aan om dat dan ook niet te eten haha! vindt wel super lief!
ik moet zeggen dat ik zelf een onregelmatige cyclus heb
tijdje terug dacht ik dat ik een regelmatige cyclus bleek, had toen aantal maanden een cyclus gehad van 36 dagen.. alleen daarna werdt die ineens 32 en toen schoot ik ineens naar de 29 dagen toe, ik hoop zelf dat ( als ik niet zwanger ben ) dat ik gewoon volgendeweek ongesteld ga worden en dat zou betekenen dat mij dagen dan weer op 29 dagen zou uitkomen, en dat ik nu toch hoop heb dat mij cyclus toch nu de 29 dagen aanhoudt.
- schreef op 18-05 om 18:47
Hoi-hoi,

IK ben vandaag naar de acupunctuur geweest. Lekker ontspannend! Acupuncturist, die deze behandelingen voor me doet, heeft vandaag verteld dat er 4 vrouwen dit jaar door deze behandelingen in haar praktijk zwanger zijn geworden. Een van die vrouwen was zelfs 41! Twee vrouwen ivf+acupunctuur, twee alleen met acupunctuur. Ik heb er al eerder over de acupunctuur op deze topic verteld. 

Angel, ik vind het heel tof van je dat je je gewicht al aantal maanden behoudt! Dat is niet makkelijk. Ik ben trots op je!

Mel, houd de moed erin! Ik heb het gevoel dat je volgende bent, die na Nynke op deze forum zwanger wordt. Ik weet niet waarom ik zo'n gevoel heb, maar we zullen zien of het klopt. 

Ik heb het lijstje bijgewerkt.


Lisa: 26.05.2013 NOD ---> 23j, 2,5 jaar bezig
Shana: 31.05.2013 NOD ---> 23j, ronde 12
Jopie: 02.06.2013 NOD ---> 25j, ronde 6
Sophia: 12.06.2013 NOD ---> 32j, ronde 14

Lisa, ik en mijn man roken niet en drinken geen alcohol. Ik zie dat je +-3 dagen schommeling in je cyclus hebt. Dat is best regelmatige cyclus moet ik zeggen hoor. Wat was je temp vandaag?

Ik heb in de bijsluiter van de cb ovu tests gelezen, dat je die vanaf de cyclusdag 6 moet gebruiken. Ik heb dit vanochtend voor de eerste keer gedaan. Ik heb deze merk nog nooit gebruikt. Ik vind ze heel makkelijk en duidelijk. Er zitten 20 stuks in de verpakking. Ik hoop dat ik snel een lachend gezichtje zie 

Fijne pinksteren dagen allemaal!

Sophia
lisaaaa&milan - schreef op 18-05 om 18:50
@ sophia

ik hoop het ook voor je ! laten e het hopen met zn alle hihi 
mijn temp was vandaag 37 net zoals gisteren. en die 2 dagen ervoor lach die iets hoger.
morgen ochtend ga ik weer opnieuw tempen ben toch wel benieuwd eigelijk elke ochtend wat die aangeeft haha
nog even is mij nod, ben wel benieuwd!
lisaaaa&milan - schreef op 18-05 om 18:52
weten jullie miss wat het kan zijn waardoor die nu de afgelope 2 dagen iets lager licht met tempen?
- schreef op 18-05 om 19:14
Lisa, het kan inderdaad in deze fase 0,1 graad van dag tot dag verschillen. Je hoeft niet elke dag zelfde temp te hebben. Dat hangt van verschillende dingen af : uitslapen, verkoudheid, geklust enzovoort. Bij me is het vandaag bijvoorbeeld 0,1 graad hoger, dan gisteren.

Ik heb vandaag bij kruidvat een tommy tub gekocht. Dit is de eerste ding, die ik voor de toekomstige baby heb aangeschaft.  Dit is het babybadje in die zich het kindje veilig en geborgen voelt.  Door de eng gehouden emmer neemt de baby de embryonale positie in en wordt hiervan rustig en ontspannen. Deze houding helpt ook bij darmkrampjes. Mijn vriendin heeft me erover verteld en ik zag toevalig deze tommy tub in de aanbieding bij de kruidvat...

Gaat nu iedereen Anouk aanmoedigen? Eurovisie finale is begonnen.

Groetjes,
Sophia
angel - schreef op 18-05 om 20:05
Mijn NOD is 7 juni als het goed is. want het verschild nog wel dan weer 32 dagen en dan weer 26 of 29 dagen dus ik ben benieuwd. Ja ik kijk nu Anouk!!!
@ Sophia, Leuk zo`n tummy tub.

fijn weekend
liefs Angel
angel - schreef op 18-05 om 20:07
o ja ik ben 31 jaar en 17 maanden bezig
Mommy - schreef op 18-05 om 20:16
He Meiden,

Mijn temp is ook wat veranderlijk hoor, de ene dag laag zoals 36.2 en dan weer 36.4, gister 36.6 en vandaag 36.5. Tja...duidelijk he  

Sophia, wat goed dat je ook begeleiding hebt gezocht. Ik ben er wel veel mee bezig nu maar het geeft me steun om met vragen en ervaringen bij haar terecht te kunnen. Hoe heb jij iemand gevonden? Ik hier, via Brabbels! Laten we hopen dat het ons gaat helpen!
Oja, heb trouwens mijn andere pop af, als jullie geïnteresseerd zijn, staat er een foto op mijn account.
Wat vinden jullie van mijn ovutest?
Nou meiden, wordt een duidelijk lijstje, is zeker overzichtelijk!
Ik moet zeggen, ben meer een mee-lezer maar vind het een gezellig groepje!

Ben zo benieuwd wanneer mijn ei komt, net vreselijke 'hormonale' huilbui gehad, soms wordt het me even teveel.
Nu opgelucht en gaan zo lekker filmpje kijken.

Fijne avond allemaal! x

Reageren

Je kunt alleen reageren als je bent ingelogd. Log dus even in!

Ga naar pagina ...

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103