Wie is er ook al langere tijd bezig om zwanger te worden? - Zwanger worden forum

Mommy - schreef op 16-10 om 18:29
Lieve Dames,

Chantieee, meid wat een verdrietige situatie. Vind het vreselijk om te lezen! Heel veel sterkte, x

Lisa, Sophia en Maaike, ook jullie sterkte met de teleurstelling. Denk aan jullie allemaal hoor!

Bloem, veel succes vrijdag! Duim voor je!

Liefs Joy
3430 antwoorden en 48129760x bekeken
- schreef op 16-10 om 18:32
Wat een naar nieuws, Chantal. Ik vind het zo erg voor je!
Ik begrijp dat je nu in een dipje zit. Misschien helpt het als je je gedachten naar de ivf probeert te richten. Voor de betere innesteling bij de ivf kun je tarwekiemolie gebruiken en acupunctuur. 
Ik leef met je mee! Veel sterkte, meid!

Liefs,
Sophia
lisaaaa&milan - schreef op 16-10 om 19:33
jeetje chantieee

wat erg zeg.. ik gun je dit zo niet! dit verdiend niemand... ik leef met je mee meis!
@ sophia, wat balen dat je ms is doorgekomen
goed van je dat je een maand pauze neemt. hebben wij ook in augustus gedaan!
Poesh - schreef op 16-10 om 19:41
@Chantiee, heel veel sterkte! Dit wens je niemand toe...
Bloem1983 - schreef op 16-10 om 19:58
Lieve Chantieeeeee,

Zoozo daar schrik ik van meis, heel begrijpelijk dathet je niet in de koude kleren gaat zitten. Pfff daar zijn idd geen woorden voor en ik weet ook niet goed wat ik moet zeggrn. Het enige wat ik je wel wil zeggen is dat ik je enorm veel kracht en geluk toewens! En een hele dikke knuffel meissie!!!
tulpje - schreef op 17-10 om 07:49
Hi dames,

Ik weet dat ik ontzettend lang niets meer van mijzelf heb laten horen maar ik hoop dat ik nog steeds welkom ben hier.... Ik heb pushmail van dit forum, en heb dus elke dag wel meegelezen met iedereen. Ik ben alleen zelf 1 van die vrouwen die erg moeilijk over haar gevoelens babbelt en eerder haar kop in het zand steekt. Ik heb veel verdriet, teleurstellingen voorbij zien komen maar gelukkig ook lichtpuntjes van blijdschap wanneer er uiteindelijk toch zwangerschappen zijn gevolgd na lange tijd n proberen. Dit schept zeker wel hoop! Nog gefeliciteerd voor de dames die zwanger zijn geworden en het beste gewenst voor de dames die veel teleurstellingen en verdriet hebben te verwerken. Ik hoop voor iedereen dat we uiteindelijk ook mogen genieten van een zwangerschap! 

Ikzelf ben dus nog niet zwanger, 32 jr en 14 maanden bezig. Niet elke maand is effectief 
geweest want in het begin had ik mijn ei-sprong verkeerd berekend en zat ik er elke keer
 naast. Doordit forum begreep ik dat er wel een gemiddelde is maar dat er zeker veel uitzonderingen zijn die afwijken van het gemiddelde, zo ook ik dus! Ik heb ook een tijdje minder mee gelezen omdat ik wel erg obsessief ermee bezig was. Ondertussen ook geen fijne baan, waar zwangerschappen e.d. een heus taboe was, waar ik mijzelf erg onprettig bij voelde. Inmiddels heb ik afscheid genomen van de baan, paar maanden 'koos werkeloos' geweest en nu weer een nieuwe baan in het vooruitzicht. Na al deze ontwikkelingen ben ik weer positief gestemt en mede door het meelezen op dit forum ben ik erachter gekomen dat je op een bepaald moment wel moet handelen en dat je dit niet zelf in de hand hebt. Dus heb ik mijn moed bijeen verzameld en heb ik voor morgen een afspraak bij de huisarts gemaakt! Ik ben nu al bloednerveus maar ervaar ook een soort rust dat ik nu eindelijk wat ga ondernemen. 
Erg nieuwsgierig hoe zo'n gesprek gaat lopen en wat ze gaan vragen. Als jullie tips hebben of simpelweg willen delen hoe dat in z'n werk gaat? Graag. 

Ik ben door ieder uniek verhaal hier, al wel meer op de hoogte van een legio aan mogelijkheden wanneer het niet volgens de 'romantische' manier gaat. Ow trouwens mijn nod is morgen of zaterdag maar ik heb geen enkel signaal gehad waaruit blijkt dat ik eventueel zwanger zou kunnen zijn... Nogmaals ik wens voor iedereen het beste, en veel succes met alle afspraken die gepland staan! Ik hoop dat er voor iedereen een mooie zwangerschap in het verschiet ligt! 
Heel veel liefs Tulpje
tulpje - schreef op 17-10 om 07:50
@chantieeee heel veel sterkte zeg, wat een K nieuws!
Ster - schreef op 17-10 om 09:33
chantie,

heel veel sterkte met het verwerken van nog een MK ik weet hoe je je voelt. doe rustig aan en stop het verdriet vooral niet weg zo als ik heb gedaan het mag er best zijn. heel veel knuffels 

nynke
Maya - schreef op 17-10 om 17:51
Chantal sterkte meid. Dit is iets wat niemand wil meemaken en al helemaal niet meerdere keren. Hoop dat je het een plekje kan geven en als je verdrietig bent denk dan dat je mooiste sterrekindjes hebt die altijd een deel van jou bij zich dragen. Knuffel

Maya
- schreef op 18-10 om 08:56
Hoi meiden,

Allemaal ontzettend bedankt voor jullie lieve woorden. Ik lees ze met tranen in me ogen. Vanaf maandag liep het mis. En woensdag was de droom alweer voorbij en zitten we weer in een nachtmerrie. Omdat het voelde als een menstruatie alleen dan even feller ben ik toch gewoon blijven doorwerken. Zo hoefde ik op me werk niks te vertellen en ik had woensdag een belangrijke vergadering dus met alleen een "griepje" had ik niet weggekomen. Maar ergens vond ik het wel best. Te druk om me er mee bezig te houden. Mijn man en ik krijgen nou eerst een chromosoomtest om te kijken of het DNA wel matcht omdat 2X zo kort achter elkaar toch wel vraagtekens oproept. Over 2 weken laten prikken en dan duurt de uitslag 3/4 maanden.... Echt ontzettend lang :-( daarna pas verder met ivf of icsi. En ondertussen word iedereen maar zwanger om me heen.... Heel frusti word ik daarvan, maar dat laat je een ander natuurlijk niet merken. Maar die gevoelens zijn de meeste van jullie vast ook niet vreemd. Nogmaals aan iedereen ontzettend bedankt voor jullie lieve woorden, was precies wat ik even nodig had!!
Bloem1983 - schreef op 18-10 om 09:15
De iui is gedaan. Er was nu 800.000 zaad de gyn was er tevreden mee. Nu wachten op de uitslag. We mogen testen op de dag dat we 1 jaar getrouwd zijn xxxx

Ha Chantieee,

Idd dat is erg dubbel maar ik vindt t wel verstandigwant het heeft een hele inpact op jou en je man en jullie saampjes toi toi toi.




Sylke - schreef op 18-10 om 11:39
Hoi allemaal,

Chantieeee ik vind het heel erg voor je! Twee keer in zo'n korte tijd lijkt me inderdaad vreselijk om mee te maken... Heel veel sterkte!!! En veel succes met de onderzoeken enzo!

Sophia, lisa en maaike wat ontzettend jammer dat jullie weer ongesteld zijn geworden! Hopelijk komt er snel een maand met positief nieuws voor jullie!

Bloem, wat fijn voor je dat de iui door kon gaan! En testen op je trouwdag... ik hoop voor je dat dat heel veel geluk gaat brengen!!

Ik ben zelf gisteren naar de kliniek geweest. Wij gaan nu beginnen met IUI in mijn eigen cyclus, dus zonder hormonen. Als dit na 2 rondes nog niet is gelukt gaan we het proberen met hormonen. Ik had zelf verwacht dat de eerste poging pas volgende ronde zou zijn. Maar omdat ik precies goed zit nu in mijn cyclus beginnen we echt nu meteen al! We waren allebei heel erg verrast en heel blij hiermee!!! Heb gisteren meteen eerste meting gehad. Maandag middag nog een keer. De eerste behandeling zal dinsdag of woensdag zijn! Ik voel nu echt een hele last van mijn schouders afvallen. Ben heel blij dat we eindelijk echt serieus worden genomen en de hulp krijgen die we nodig hebben! Heb er op dit moment ook echt een goed gevoel over!

Liefs, Sylke
kruimel - schreef op 18-10 om 12:12
Hoi meiden.

Chantieeee wat ontzettend rot, heel veel sterkte!! dit gun je niemand

Bloem, wat goed! De iui is dus doorgegaan. Dat je trouwdag maar nóg een keer een van de mooiste dag van je leven mag worden, maar nu door een positieve test!

Sylke succes en dat deze iui poging ook maar meteen de laatste mag zyn! Spannend, en zo snel! Snap dat jullie hier erg blij mee zijn!!

Tulpje; ook spannend eerste afspraak by de huidarts. Het enige wat ik je aanraad is om (als je dat hebt gedaan) zo veel mogelijk temperatuur lijsten mee te nemen om te laten zien..
Verder hebben ze by ons toen niet veel gevraagd. Een paar vraagjes over de cyclus enzo en over hoe de cyclus voor eventueel pilgebruik was. Uitgebreider gesprek komt by de gynaecoloog als je doorgestuurd word.. Dan moet je een vragenlijst invullen waarin ze zelfs vragen wanneer je moeder in de overgang ging en hoeveel sigaretten je op een dag rookt, als je rookt....

Hier heel vreemd..;
By follikelmeting op CD20 was het blaasje weg. Blaasje was op CD16 ongeveer 12,5mm.. nu was ie opgelost of toch hard doorgegroeid en gesprongen. Had een erg positieve samenlevingstest dus moet nu bloed prikken om te checken of er toch een ovulatie is geweest. Uitslag daarvan krijg ik de 30e.

xxKruimel
- schreef op 18-10 om 15:02
Hallo dames,

Chantal, het klinkt misschien lang totdat jullie de uitslag van het DNA onderzoek krijgen. Maar aan de andere kant, kun je je lichaam een paar maanden laten herstellen en verdriet een plekje geven en dan weer aan jullie wens beginnen te werken! Je weet waar je ons kunt vinden als je luisterend oor nodig hebt! 

Bloem en Sylke, ik ben heel blij dat jullie met de behandelingen begonnen zijn! 
Kruimel, ik hoop dat je eisprong begin deze week gehad hebt en dat jullie samen met Bloem en Sylke over een paar weken een positieve test zullen krijgen en samen naar "uitgerekend in juli" forum gaan verhuizen  Ik ga voor jullie duimen!

Tulpje, wat leuk dat je weer terug op het forum bent! Hoe is het vandaag bij de huisarts gegaan? Bij mijn bezoek naar de huisarts waren er niet veel vragen gesteld. Ik heb verteld dat we toen een jaar bezig waren en dat we verder willen. Ik kreeg een verwijsbrief naar de gynaecoloog. 

Fijn weekend allemaal!
Sophia
Bloem1983 - schreef op 18-10 om 16:13
@Silke, ha meissie wat lief je berichtje en wat fijn dat jullie mogen starten met iui. Ik heb 2 x iui gehad zonder horminen...1e iui met 40.000 zaad was te weinig 2e iui is afgelast ivm geen zaad. Toen door gegaan naar icsi tot aan de punctie( er zijn 10 eitjes ingevroren) want zaad van manlief was weg. Naar onderzoek bij uroloog had manlief zaad en mocht ik iui doen wederom zonder hormonen in eigen cyclus. Maar omdat ik 2 weken geleden mijn eisprong zou hebbrn en die maar ni kwam hebben ze me 5 dgn fostimin 75 gegeven. Afgelopen dinsdag was 1 eitje 17,5 woensdag nog fostimin gespoten gisteren pregnyl en vandaag iui dus nu is t ruim 2 weken en 2 daagjes op het wachtbankje zitten.

@kruimel wat raar dat je follikel opeens weg was....maar ik had het ook vorige week zaterdag had ik 2 eitjes en afgelopen dinsdag maar 1 heel raar.

@Sophia wat ben jij toch een intens lief betrokken en spontane meid. Zo lief dat je alles bij houdt van iedereen en zelf dan nog de teleurstellibg van de ms.....laten we hopen en duimen dat jou eerste iui meteen raak is. Iui doet opzich geen pijn. Bij de 1e keer had ik wel wat pijn maar dat kwam ook omdat ik erg gespannen was. De eendebek was al moeilijk en pijnlijk omdat ik dat altijd eng vindt en moeilijk om me te ontspannen. Het slangetje waar de zaadjes door heen worden gespoten zat tegennbaarmoeder en dat deed ook ff bij. Vandaag deed een gyn mijn helpen die al jaren in hrt vak zit eendebek zat er zo in geen pijn....slangetje lag op zn plek en ook geen probleem het was echt een appeltje eitje dit zou ik wel over hebben om iedere dag te doen haha voor een baby doe ik t graag haha.

Verder ook lief voor alle suc6 wensen en kracht woordeb ivm uitslag mri neuroloog en nieuwe baan.

Dames ff een tipje ....doe wat jullie er mee willen ik deel t alleen met jullie. Ik heb via http://www.spiritualgarden.nl een armbandje met maansteentjes gekocht ivm vruchtbaarheid.....ik dacht baat het niet schaat het niet. Misschien ook iets voor jullie?

xxx
lisaaaa&milan - schreef op 19-10 om 09:02
wat super bloem dat je IUI is doorgegaan  ik vindt het ook veel zaad haha!
hopelijk heb je over 2 weken een positieve test in handen!!
Bloem1983 - schreef op 19-10 om 09:47
Ha lisaaaa,
Ja ik vondt ook redelijk goed zaad al zeggen ze dat iui pas kans heeft bij 1 milj zaad..

Xxxc
lisaaaa&milan - schreef op 19-10 om 10:04
hm,,, waarom pas bij 1miljoen zaad, vraag ik me dan toch af.... want je hebt er maar een nodig!
Sylke - schreef op 20-10 om 17:16
Hoi allemaal,

Bedankt voor de lieve reacties!
Bloem, wat ontzettend spannend allemaal! Veel succes met wachten... Wat grappig dat je verteld over dat armbandje! Ik heb zelf ook zo'n armbandje. Ook heb ik nog twee andere, Jade (o.a. vruchtbaarheid en bevalling) en Rozenkwarts (o.a. vruchtbaarheid) Die heb ik laatst voor mijn verjaardag gehad.

Groetjes, Sylke
Bloem1983 - schreef op 20-10 om 18:28
Hey Silke,

Bedankt voor je berichtje....echt? Spannend he....ook voor jullie nu jullie ook starten met iui. Wanneer vindt je iui plaats? Xxx

Bloem1983 - schreef op 21-10 om 13:13
Ha dames,

Mn eerste gesptek vannochtend ging erg goed. Ik ben net gebeld dat ik donderdag op 2e gesprek mag komen jippieeeeeee. Ik heb er zo zin in .... het waren erg lieve en profesionele dames ik kijk naar donderdag uit! Xxxx

Ps: Silke hoe was je echo?
Sylke - schreef op 22-10 om 06:00
Hoi allemaal,

even een snel berichtje van mij. Het gaat allemaal zo snel ineens! Gistermiddag echo gehad. Follikel was nu 20 mm. gelukkig was ook de baarmoederwand echt goed gegroeid, was nu 8,6. De dr was zoals hij zelf zei: zeer content! Dat was wel heel fijn om te horen! Omdat ik gisteren net voor ik er naartoe ging al een ovulatietest had gedaan die licht positief was krijgen we meteen vandaag al de eerste behandeling!! We moeten er om 9.20 zijn. Dan mag eerst mijn man aan de slag... De behandeling zelf is om 10.30. Ik vind het wel spannend hoor!!!

Bloem, fijn dat het gesprek positief was, en dat je op een 2e gesprek mag komen!! Ik ga voor je duimen!!

Groetjes, Sylke
Poesh - schreef op 22-10 om 06:00
Bloem, heel veel succes voor donderdag!

Sophia, hoe is het nu met jou?

Vorige week heb ik licht bloedverlies gehad ged 3-4 dagen.. Volgens de ha kunnen dit mijn ms geweest zijn. Dit is ofwel heel hevig ofwel heel licht na een mk.. Wij kunnen er dus ook terug aan beginnen. Is al een hele opluchting.

Iedereen in de mmm, heel veel succes! Ik kan me voorstellen hoe lastig dit soms/vaak moet zijn...
Bloem1983 - schreef op 22-10 om 07:30
Lieve Silke heel veel suc6 met je iui.....laat je horen hoe het grgaan is? Ik duim boor je meissie.

Lieve Poesh heel veel klus plezier ik hoop dat het nu snel een hoede zwanherschap op je afkomt meis


Xxxx
Sylke - schreef op 22-10 om 10:27
bloem, bedankt voor je lieve berichtje!
Om eerlijk te zijn viel het me allemaal echt mee! Zaad van mijn man was gelukkig goed, behandeling zelf was ook zo voorbij. Ze moest een tangetje gebruiken op de baarmoedermond omdat het slangetje steeds dubbel ging. Dat was wel gevoelig, maar echt pijn deed het gelukkig niet! Heb nu wel wat lichte menstruatie achtige krampen, en een klein beetje bloedverlies. Waarschijnlijk door dat tangetje. Eerste behandeling zit er op, nu maar weer afwachten!
7 november mag ik testen, als ik nog niet ongesteld ben geworden natuurlijk.
Bloem, wanneer mag jij testen? 3 November?

Groetjes, Sylke
Bloem1983 - schreef op 22-10 om 10:36
Lieve Silke,

Blij dat nu alles achter de rug is...ik heb na de iui nooit past maar ieder mens is anders. Hoeverl zaad had je man? Mocht je na de iui blijven liggen? Ja ik idd 3 nov testen ....brrrr spannend.

Net bij de neuroloog geweest. De nieuwr mri gaf geen nieuwe onstekingen aan, over n half jaat n nieuwe mri. Hij kon wel ern punctie doen maar omdat ik me goed voel en bezig ben met nieiwe baan vondt de neuroloog t verstandiger om daar mee te wachten. Hij zei ik kan als ik wil de onderste steen na boven hapen maar is dat wat we nu willrn.....ik wil je niey zieker maken dus wacht hij liever af. Ik vindt dat ook wel fijn want hoef ik bij mn nieuwe job me ni schuldig te voelen omdat ik dit verzwegen heb.


Xxxxc
angel - schreef op 22-10 om 20:07
Hallo Dames,

Alles was goed met de kleine. We hebben toch besloten om het niet te weten. Dus we zien het wel in maart ben nog steeds wel nieuwsgierig maar ik kan mijn mond niet houden.

xxx Angel
lisaaaa&milan - schreef op 22-10 om 20:23
hallo dames,

even een vraag voor alle dames die zijn begonnen aan IUI of die er binnekort aan gaan beginnen!
hoeveel IUI behandelingen krijgen jullie vergoed? 
me zorgverzerraar kan er nix over vertellen,, omdat dat het ziekenhuis voor me moet gaan uitzoeken...
weten jullie het wel?
Bloem1983 - schreef op 22-10 om 21:05
@lisaaaa

Bij de kliniek waar wij behandeld worden is het onbeperkt iui pogingen....en 3x ivf of icsi......


Xxcccc
tulpje - schreef op 22-10 om 21:05
Hi dames,

 Jeetje wat n ontwikkelingen allemaal, en ik haat ondertussen ook de rode duivels idd! 
Kruimel en sophia thanks voor asking; ha was helemaal niet spannend zeg, hoefde nog eens geen templijst te laten zien, na 3 vragen te hebben gesteld zei mijn ha is stuur je door en welk ziekenhuis wil je, jeeeehhh, stap 1 gezet. 

Angel: blijft dan spannend tot t einde wat t gaat worden, leuk! Fijn dat alles goed was! 
sophia: fijn dat je met de behandelingen kunt gaan beginnne, en rust is niet verkeerd, zeggen ze dan he! 
Voor de andere dames met iui heel veel succes en geluk! Kan er niet over meepraten maar lees mee en duim heel hard voor jullie dat t gaat lukken! 

 Liefs tulpje

Reageren

Je kunt alleen reageren als je bent ingelogd. Log dus even in!

Ga naar pagina ...

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103